Jumaat, 30 April 2010

HAPPILY EVER AFTER

salam semua.. hehehe..tetibe aku terajin nak buat entri baru..korang mesti perasan aku jenis malas nak update blog.. sekali tulis.. 2 3 entri terus.okla tu..aku lum tau lagi nak bagi gambo apa yang sesuai.. mungkin kemudianla.. tak de pun pun tak pe..tak penting..perasan tak perkataan tu ada kat blog aku tue..yer..semua orang semua makhluk suka happy ending cam avril nyanyi tu..aku pun suka..aku lau boleh nak hidup aku happy ending..bestkan..tapi kita hanya merancang..adakalanya kita akan menghadapi kekecewaan..kedukaan..kepahitan dalam hidup..sampai kekadang menjadikan kita hilang pedoman..tapi adilkah kita dalam menilai diri kita.. kita bukan hakim yang bagus untuk diri kita.. apa yang penting bagi aku.. kita perlu bangkit dan jangan sesekali kalah dengan dugaan yang menimpa..adatla..kadangkala kita perlu menangis..tapi tak perlu sampai meratap..berbalik pada kisah happy ending..padaku ianya abroad..tak semestinya pada pasangan bercinta..boleh juga pada anak dan ibu..kakak dan adik..suami isteri..our child hood memories..kekadang memori dengan nenek dan datuk kita merupakan kenangan yang berpanjangan..ingatan dan ikatan kita takkan putus walaupun orang yang kita sayangi telah pergi meninggalkan kita.. memang ada kisah disebalik tajuk ini sehingga aku mendapat gelaranku tapi itu semua cerita lama seakan cerita fairy tales.. apapun..untuk kita mengecap bahagia bukannya mudah.. lebih perit untuk mengekalkannya.. apapun macam aku selalu cakap..kalau kita sendiri tak dapat bahagia tu tapi at least kita dapat buat orang bahagia..itu sudah memadai..jangan tamak untuk dapat semua benda kadangkala yang sedikit itu lebih nikmat..renung2kan..

2 ulasan:

  1. salam~

    huhuhu... happily ever after... xde mkna bg sy sebenarnya... :(

    BalasPadam
  2. ko bercakap ketika ko bersedih..cuba ko ngah bahagia..tak de ko cakap cam tu.. dunia belum kiamat lagi..

    BalasPadam