Jumaat, 19 Mac 2010

perginya sebuah laptop..


Cam sedih je tajuk tu..tapi sedih r gak..yela..laptop nie telah banyak berjasa kepada aku..paling mudah untuk kubawa pergi kemana-mana..makan..hotel..balik kampung..even g jenjalan. sebab dier mudah..ringan n ringkas.. tapi tak lama dengan aku yang rakus menggunakan komputer nie..sebabkan aku ni hardcore n kononnya nak buat bisnes jadi aku tukar la pada yang desktop semula..



desktop yang aku guna skang nih..

so berbalik pada kisah mini laptop aku tu.. memula keypad dier ader yang problem..so aku pun hantar kat lowyat sebab aku tak tau mane nak cari keypad die..kena rm250. cina tu tanya aku nak lajukan balikkan laptop aku tak..aku kata boleh la..tapi disebabkan aku lak tak bawak chargernye maka x jadi pulak.. tula..malas sangat.. so bila akak aku kater nak bagi anak sedara die aku pun kater tak perla..coz mase tu aku dah terpikir nak beli laptop baru (ni terpaksa kes nak g workshop fotografi..takkan aku nak bawak desktop..gila aper..).jadi aku pun membaikpulih laptop tu 2 hari lepas dengan mengorbankan  masa tido aku..sampai pagi tu..akhirnya kol 5.30pagi siap.. dan akak aku lak ajak breakfast kat mcD sebelum dier balik..so aku ngan pandangan terakhir men'snap'(ader ke perkataan ni)..sebelum aku simpan dalam begnya dan menyerahkan kat akak aku..(sambil dalam hati berkata..selamat berbakti pada tuan baru).


mini laptop yang telah meniggalkan aku asus

saat akhir melihat sebelum pergi..isk..isk

jadi setelah kehilangan dan bersedih hti.. aku pun mengeluarkan laptop batu aku.. MSI.. welcome babeh.. cuma ader masalah kit..tak per ..nanti aku tau la aper nak buat.. ader 3 sebab kenape aku pilih laptop ni..satu sebab harga..(terpaksa bajet coz aku nak beli lens n kad memori baru..)..dua..sebab aku guna kad grafik msi.. jadi benda tu dah ader..tiga coz aku tak pernah guna brand ni..(brand yang aku da pernah pakai apple,acer,compac,asus..desktop aku beli pasang siap)..



so tak salah rasenya aku mencuba benda yang baru n hopefully laptop ni memberi kepuasan yang penuh pada aku coz aku nak guna untuk tujuan editing so banyak guna multimedia software.. tapi cuma digunakan kalau aku malas nak dok atas kosi guna desktop n sewaktu aku ader keje diluar.semoga memberikan kerjasama dan prestasi tinggi terhadap aku..welcome to my underground world babeh..yeah..





laptop terbaru aku MSI

2 ulasan:

  1. salam~

    ahaks~ xusah ar nak sedey2... kang rembat aje ar lappy baru yg lebih canggih... :)

    BalasPadam
  2. MSI tu yang terbaru la tu..nak beli apple tak mampu la pulak.. ader rezeki nak dapatkan satu..HP ke..

    BalasPadam